Honestedat, veracitat , transparència i comportaments que millorin la professió entre els principis ètics recomanats per als professionals de la comunicació i relacions públiques

En una reunió celebrada el febrer del 2018, la Global Alliance for Public Relations and Communication Management es va trobar a Madrid per definir uns principis ètics per a la professió. De la trobada en va sortir un document amb setze principis.

Els 16 principis ètics per a professionals de la comunicació i les relacions públiques es divideixen en dos blocs: Principis rectors i pràctica professional.

Principis rectors

  1. Treballar pel públic d’interès
  2. Complir amb les lleis i respectar la diversitat i costums locals
  3. Llibertat d’expressió
  4. Llibertat de reunió
  5. Llibertat de mitjans
  6. Honestedat, veracitat i comunicació basada en fets
  7. Integritat
  8. Transparència i revelació
  9. Privacitat

Principis orientats a la pràctica professional

  1. Compromís con l’aprenentatge continu i la capacitació
  2. Evitar conflictes d’interessos
  3. Abogar per la professió
  4. Respecte i equitat amb els públics
  5. Experiència sense garantia de resultats més enllà de la capacitat
  6. Comportaments que millorin la professió
  7. Conducta professional

PODEU CONSULTAR EL DOCUMENT AQUÍ.