RECULL DE REFERÈNCIES DE LES ACTIVITATS DEL CENTENARI DE LA RÀDIO

Per què Ràdio Associació de Catalunya celebra el centenari de la ràdio i dels seus pioners?

Perquè el 19 de febrer de 1924 un grup d’enginyers i empresaris van fundar l’Associació Nacional de Radiodifusió (ANR) i van posar en marxa EAJ1-Ràdio Barcelona. El gener de 1933 aquesta associació haurà de canviar el nom pel de Ràdio Associació de Catalunya.

Una bona part d’aquells fundadors -quan es veuen obligats a deslligar-se de Ràdio Barcelona- posen en marxa EAJ15-Ràdio Associació (el 1930), EAJ18-Ràdio Girona (el 1933), i EAJ42-Ràdio Lleida (1934) , més un acord de col·laboració amb Ràdio Tarragona (1934).

Els hi veurem les cares i sabrem qui són. La majoria han estat oblidats, però cadascun en el seu camp freguen l’excel·lència: George i Royston Saint Noble, Eduard Rifà, Pau Llorens, Josep M. Guillén Garcia, Enric Calvet,  Pau Abad, Teodor Garriga, Enric Huet, Rosalia Rovira

Són el motor de la radiodifusió a Catalunya i a l’Estat i se n’ha parlat molt poc d’ells. Ara, els coneixerem i els hi reconeixerem els mèrits.

👉 SÓN ELS PIONERS 👈

• 📢07/02/2024. JA A LES LLIBRERIES EL LLIBRE “TU CALLA”. Un dels projectes inclosos en la commemoració del Centenari de la Ràdio, es posa a la venda avui. Es tracta del llibre “TU, CALLA. Silencis i oblits. Memòries de Josefina Rifà i la radiodifusió a Catalunya”, editat per Comanegra.

• 🎥 20/02/2024. ESTRENA PER TV3 DEL DOCUMENTAL “LA RÀDIO SILENCIADA”. Narració audiovisual que ambientada en la recreació d’un estudi de ràdio de principis dels anys 20 explica a mode de tertúlia i amb entrevistes alguns dels aspectes més desconeguts de la posada en marxa d’EAJ-1 Ràdio Barcelona i el per què del projecte d’EAJ-15 Ràdio Associació de Catalunya, així com les conseqüències que van tenir aquelles iniciatives sobre les persones que les van liderar. Compta amb la participació de periodistes, historiadors i familiars dels pioners que han conservat la memòria dels fets.

• 📰 POSTAL DE NADAL AMB IMATGE FORÇA DESCONEGUDA. La imatge, del fons del Centre Excursionista de Catalunya, pertany a una sèrie d’imatges que recullen el muntatge de l’antena que l’Associació Nacional de Radiodifusió (ANR) instal·la al terrat de l’Hotel Colom per posar en marxa EAJ1-Ràdio Barcelona.

• 📰 08/06/2023. CARTA amb la crida a les famílies publicada a “LA VANGUARDIA”.

• 📡30/05/2023. 90 ANYS DE RÀDIO GIRONA. Ràdio Girona- EAJ38 va ser una de les 5 emissores que van posar en funcionament @RàdioAssociació. Es va inaugurar el 10-12-1933 a l’Ateneu de Girona amb direcció d’Alexandre Figa i amb Homer Teixidó com a enginyer constructor.