En una reunió celebrada el febrer del 2018, la Global Alliance for Public Relations and Communication Management es va trobar a Madrid per definir uns principis ètics per a la professió. De la trobada en va sortir un document amb setze principis.
Els 16 principis ètics per a professionals de la comunicació i les relacions públiques es divideixen en dos blocs: Principis rectors i pràctica professional.
Principis rectors
- Treballar pel públic d’interès
- Complir amb les lleis i respectar la diversitat i costums locals
- Llibertat d’expressió
- Llibertat de reunió
- Llibertat de mitjans
- Honestedat, veracitat i comunicació basada en fets
- Integritat
- Transparència i revelació
- Privacitat
Principis orientats a la pràctica professional
- Compromís con l’aprenentatge continu i la capacitació
- Evitar conflictes d’interessos
- Abogar per la professió
- Respecte i equitat amb els públics
- Experiència sense garantia de resultats més enllà de la capacitat
- Comportaments que millorin la professió
- Conducta professional