El podcast “Tu, Calla” disponible a les plataformes de RAC+1, 3CAT, i a disposició de les emissores locals a través de la Federació de Mitjans de Comunicació Local i, progressivament, a la plataforma La Xarxa+

Coincidint amb la celebració del Dia de la Ràdio, avui 13 de febrer ja podem trobar a les plataformes de RAC+1 i del 3Cat el podcats “TU, CALLA. Silencis i oblits en les memòries de Josefina Rifà i la radiodifusió a Catalunya”, produït i dirigit per Dolors Martínez, actriu i radiofonista. El podcast també està a disposició de les emissores locals que desitgin incloure’l en la seva programació a través de la Federació de Mitjans de Comunicació Local i, progressivament, de la plataforma La Xarxa+. El podcast i el llibre del mateix títol es presenten avui conjuntament a les 18.00 h, a la llibreria Ona Llibres.

COMUNICAT AMB LA SINOPSI DE CADA CAPÍTOL

La sèrie de 33 capítols es basa en les memòries de Josefina Rifà i Rierola, filla d’Eduard Rifà i Anglada, l’empresari que més va contribuir i va patir per fundar i fer viure l’Associació Nacional de Radiodifusió. És un fantàstic relat personal que explica les seves vivències en un entorn social convuls que porta la família a situacions molt crítiques i en paral·lel a les activitats del seu pare per muntar primer EAJ1 i desprès EAJ15, Ràdio Girona i Ràdio Lleida.

En l’any en què es commemora el centenari de la ràdio, aquesta és una proposta d’alta qualitat dramatúrgia que selecciona una part de les cartes que Josefina Rifà dirigeix al seu fill, Jordi Molas, per explicar qui era Eduard Rifà i els successos que va viure la radiodifusió catalana des del punt de vista d’una de les famílies que més ho van protagonitzar.

Els capítols combinen la narració d’aspectes familiars i costumistes d’una família i d’una època amb elements de context i d’actualitat que ajuden a situar l’oient en una etapa apassionant i convulsa de la història del país, amb anuncis, àudios de personatges històrics, música popular…

Per a la Dolors Martínez “ha suposat una aventura apassionant. Tot i estar acostumada a adaptar i realitzar dramàtics per la ràdio, amb aquesta història familiar i radiofònica, m’he arribat a sentir més involucrada que mai amb els personatges que la protagonitzen. Això ha fet que aquest “TU CALLA” me l’hagi pres com un silenci imposat que calia trencar.”

Fitxa tècnica:

DIRECCIÓ, ADAPTACIÓ GUIÓ I VEU DE JOSEFINA RIFÀ: Dolors Martínez