Si t’interessa potenciar o posar en marxa un butlletí electrònic, pots fer ús de l’eina gratuïta que han presentat l’Institut de Periodisme Donald W. Reynolds i el Crosscut Public Media anomenada “Opt In”. Ha estat creada especialment per a periodistes i proposa estratègies per treure el màxim profit a les newsletters.
Malgrat que les xarxes socials han assolit un gran protagonisme en la comunicació entre empreses i consumidors/usuaris, les newsletters o butlletins electrònics continuen sent una eina útil que fa servir l’e-mail per a connectar-se amb el públic. Ara, una eina anomenada “Opt In” proposa estratègies i millores per treure’n el màxim profit. Un cop registrats i mitjançant un qüestionari relatiu a les audiències, els objectius, model de negoci, idioma…etc , l’eina avalua, fa un diagnòstic i proposa un seguit de recursos i propostes per a la presa de decisions. Aquest procés de definició mitjançant qüestionari té una durada aproximada d’una hora.
Les institucions impulsores –Institut de Periodisme Donald W. Reynolds i Crosscut Public Media– presenten així una eina útil per a les redaccions.