L’Associació Catalana de Ràdio commemora els 25 anys de la seva fundació

image2pL’Associació Catalana de Ràdio (ACR), a la qual pertany Ràdio Associació de Catalunya, ha celebrat aquest 25 de maig l’assemblea general de l’entitat tot coincidint amb la commemoració dels 25 anys de la seva creació. La trobada, celebrada al Món Sant Benet, ha servit per destacar la influència de la ràdio com a sector en l’actualitat.

(NOTA DE PREMSA DE L’ACR). L’ACR va néixer l’any 1992, i ha passat de les 20 freqüències fundacionals a les prop de 200 de l’actualitat. Durant l’acte, celebrat avui a Món Sant Benet, el president de l’ACR Robert Serentill ha destacat que aquesta és l’única entitat representativa del sector radiofònic privat  a Catalunya i que en l’actualitat 3 de cada 4 oients de ràdio de Catalunya escolta alguna de les emissores associades.

L’entitat ha anat creixent amb la incorporació tant de les emissores i cadenes d’empreses catalanes com de les emissores que pertanyien a cadenes d’abast estatal. Avui la ràdio privada suma 3 dels 4 milions d’oients  de Catalunya –tot i que només 1 de cada 4 freqüències són privades, i la resta són públiques- i assoleix una quota publicitària entre els mitjans convencionals del 13 %, quan a la resta de l’estat arriba al 9 % .

L’acció corporativa de l’Associació Catalana de Ràdio,  s’ha traduït al llarg d’aquests anys en accions de promoció del sector com a mitjà de comunicació al servei de la societat i en la promoció de la ràdio com a vehicle publicitari eficaç.

El president de l’ACR, Robert Serentill, ha destacat durant l’acte que l’ACR ha estat presents en tots els processos de reforma legislativa i ha impulsat accions contra les il·legals com ara l’enderrocament de les instal·lacions sense llicència al Tibidabo o la denúncia de les emissions al barri del Carmel o al barri de Sant Pere i Sant Pau de Tarragona. Igualment s’han començat a cancel·lar les cessions il·legals d‘explotació de freqüències municipals com les dels ajuntaments de Santa Cristina d’Aro i Berga i n’hi ha que han estat denunciades per presumpta infracció de la normativa com  les de Girona i Castellvell del Camp.

En l’àmbit de promoció sectorial de la ràdio Robert Serentill ha destacat les campanyes Radioeficàcia i la publicació de l’Informe anual del sector de la ràdio a Catalunya, o l’augment d’enquestes per a l’EGM Ràdio Catalunya.

L’acte ha reunit a Món Sant Benet representants de totes les cadenes i emissores de ràdio privades de Catalunya, en una jornada que ha comptat amb el Director General de Difusió Ignasi Genovès; el Secretari de Comunicació Miquel Gamisans, el Secretari de Difusió Antoni Molons i el President del CAC Roger Loppacher.

Finalment el President de l’Associació Catalana de Ràdio ha anunciat que la setmana que ve es faran públiques les conclusions de l’Informe de la Ràdio a Catalunya que l’entitat encarrega a la consultora Mediahotline des de 2007.