Campanya de promoció de noves carreres discogràfiques d’artistes que canten en català

El Departament de Cultura, a través de l’ICEC, l’Associació Catalana de Ràdio (ACR) –amb representació de Ràdio Associació de Catalunya-  i el sector discogràfic català endeguen un projecte de promoció i impuls de noves carreres discogràfiques d’artistes que canten en català amb l’objectiu de promocionar-los amb la ràdio com a suport eficaç i per tal que el públic del país descobreixi nous artistes catalans i tingui coneixement de la música produïda a Catalunya.

De forma coordinada amb les associacions de productors, APECAT (Associació de Productors i Editors Fonogràfics i Videogràfics Catalans) i PAF (Productors Assoc. De Fonogrames) s’està duent a terme una campanya amb un seguit d’accions de promoció de la música produïda a Catalunya, adreçada exclusivament als i les artistes emergents, solistes i grups, que presenten el seu primer o segon àlbum, majoritàriament cantat en català i editat per un segell discogràfic professional català.

D’aquesta manera el nou talent musical del nostre país tindrà al seu abast una plataforma amb la qual podrà fer arribar la seva música a centenars de milers d’oients, afavorint de forma destacada a l’impuls de la seva carrera artística professional.

Les emissores de l’ACR participants han escollit, a partir de propostes transmeses per APECAT i PAF, un seguit d’artistes i treballs discogràfics que han reunit aquests requisits:

• Poden participar en el projecte artistes que no hagin editat més de dos discos.
  • Els discos seleccionats han de ser cantats majoritàriament en llengua catalana.
  • Els discos i les cançons han de ser editades al mercat dins de l’any 2021.
  • Només poden participar artistes que editin els seus discos amb un segell professional català.

Entre les propostes rebudes, se n’escullen unes que seran comunes per a totes les emissores participants. A més cada emissora participant pot escollir-ne d’altres entre les presentades per donar-hi un suport específic.

Els participants del projecte es comprometen a dur a terme en conjunt diverses accions de comunicació amb cadascun dels artistes escollits entre l’1 de setembre i el 30 de desembre de 2021. Aquestes accions inclouen:

• Emissió de falques promocionals dels discos o les cançons dels artistes.
  • Emissió de tocades de les cançons en la seva durada íntegra.
  • Organització d’esdeveniments conjuntament amb l’artista, orientades a l’audiència del mitjà (showcase, trobades virtuals, meet&greet, participació de concerts del mitjà, etc.)