EduCAC, un projecte català adreçat a les escoles per al foment de l’ús crític dels dispositius connectats a internet i detectar els “fake news”

Aquesta setmana s’ha presentat el programa eduCAC, un projecte del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) que té com a objectiu fomentar l’esperit crític de l’alumnat davant els continguts que reben per les diferents pantalles i fomentar un bon ús dels dispositius. El programa ofereix materials per treballar a les escoles i amb les famílies amb la finalitat de formar un usuari crític des de l’adolescència que analitzi la informació que rep.

L’ús a les aules dels dispositius connectats a internet està tenint posicions oposades a Europa. A França, es proposa prohibir l’ús del mòbil. A Catalunya, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ofereix un programa  que s’estructura en 12 unitats didàctiques (4 sobre informació, 4 sobre entreteniment, 2 sobre publicitat i 2 sobre bones pràctiques amb els  dispositius); 4 projectes d’aula per posar en pràctica les competències adquirides (“Jo periodista”, “Stories!”, “Anunciem valors” i “Dins i fora de la xarxa”); 3 itineraris transversals per treballar valors mitjançant l’audiovisual (“Estereotips de gènere”, “Identitat digital” i “Diversitat cultural”), i 3 tutorials sobre preproducció, producció i postproducció. Entre d’altres, amb aquesta formació es pretén que els alumnes puguin distingir les fake news.

El projecte compta amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament, del Col·legi de Periodistes de Catalunya, de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de la Fundació Bancària “la Caixa”.

 MÉS INFORMACIÓ