Tal dia com avui de 1936, Ràdio Associació manifesta el seu compromís al servei de Catalunya i de la República

lins2El 22 de juliol de 1936 el diari “L’Instant”, vinculat a Ràdio Associació de Catalunya, publica el compromís de l’emissora amb el govern de la Generalitat i el de la República.  El text diu: “Davant la revolta que aquests dies ens ha afligit tan profundament, Ràdio Associació de Catalunya, al servei de Catalunya i de la República, ha tingut i té els seus micròfons a la disposició constant del Govern de la Generalitat i del Govern de la República”.

Amb el cop militar, “L’Instant. Diari de la Nit” va deixar de publicar-se durant uns dies fins a tornar a aparèixer el 22 de juliol, fet que Ràdio Associació aprofita per fer la seva declaració de principis. El diari, nascut al gener de 1935, era el resultat del desig dels dirigents de RAC que volien comptar amb un òrgan d’expressió propi que els permetia dur a terme les seves campanyes divulgadores referents a l’activitat radiofònica. Amb ell, es compleix el somni de coordinar periodisme i radiofonia, com ja fan aleshores alguns diaris nord-americans.