Tal dia com avui de 1931, Macià signava com a president de la República Catalana un decret en favor de la llibertat d’emissió de Ràdio Associació

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

El 14 d’abril de 1931 Francesc Macià proclamava la República Catalana. Ràdio Associació – EAJ15, és protagonista d’un dels pocs documents –si no l´únic- que el president va signar com a president d’aquest nou Estat. L’endemà, el 15 d’abril, se signava un decret que establia la llibertat d’emissió horària per a la nostra emissora amb la signatura de les noves circumstàncies polítiques.

EAJ15 tenia limitats els horaris d’emissió en una decisió que s’havia pres des de Madrid en benefici d’altres operadors. El decret signat per Macià dóna la llibertat d’emissió a Ràdio Associació amb el següent text:

“Sol·licitada pel president de l’Associació Nacional de Radiodifusió, de Barcelona, com a entitat representativa dels radioients catalans, propietària de l’emissora Ràdio Associació EAJ15 la llibertat d’emissió en matèria d’hores, subjectant-se però a les ordres d’aquesta Presidència, considerant que dins el règim de llibertat que per manament del poble acabem d’implantar, seria injust que continuessin els privilegis que en matèria de radiodifusió han regit fins ara, i atesa l’obra cultural que l’Associació Nacional de Radiodifusió com a entitat eminentment catalana realitza, l’autoritzo per a que pugui emetre lliurement, subjecta al control d’aquesta Presidència o de la corresponent delegació de comunicacions que sigui nomenada. Barcelona, 15 d’abril de 1931. El President de la República Catalana. Francesc Macià.