Tal día como hoy de 1931, Macià firmaba como presidente de la República Catalana un decreto en favor de la libertad de emisión de Ràdio Associació

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

El 14 de abril de 1931 Francesc Macià proclamaba la República Catalana. Ràdio Associació – EAJ15, es protagonista de uno de los pocos documentos –si no el único- que el presidente firmó como presidente del nuevo Estado. Al día siguiente, el 15 de abril, se firmaba un decreto que establecía la libertad de emisión horaria para nuestra emisora con la firma y las nuevas circunstancias políticas.

EAJ15 tenía limitados los horarios de emisión en una decisión que se había tomado desde Madrid en beneficio de otros operadores. El decreto firmado por Macià da la libertad de emisión a Ràdio Associació se presentaba con el siguiente texto:

“Sol·licitada pel president de l’Associació Nacional de Radiodifusió, de Barcelona, com a entitat representativa dels radioients catalans, propietària de l’emissora Ràdio Associació EAJ15 la llibertat d’emissió en matèria d’hores, subjectant-se però a les ordres d’aquesta Presidència, considerant que dins el règim de llibertat que per manament del poble acabem d’implantar, seria injust que continuessin els privilegis que en matèria de radiodifusió han regit fins ara, i atesa l’obra cultural que l’Associació Nacional de Radiodifusió com a entitat eminentment catalana realitza, l’autoritzo per a que pugui emetre lliurement, subjecta al control d’aquesta Presidència o de la corresponent delegació de comunicacions que sigui nomenada. Barcelona, 15 d’abril de 1931. El President de la República Catalana. Francesc Macià.