Per molts anys, Ràdio Barcelona! Tal dia com avui de 1924 naixia la primera emissora de l’estat espanyol

1924. L'Hotel Colón, primera seu de Ràdio Barcelona EAJ1. Fons Brangulí /Arxiu Nacional de CatalunyaAvui és l’aniversari de Ràdio Barcelona. El 14 de novembre de 1924, s’inaugurava oficialment EAJ1, la primera emissora de l’Estat Espanyol, posada en funcionament per l’Asociación Nacional de Radiodifusión, que desprès va donar pas a Ràdio Associació de Catalunya (RAC). Emetia des de l’Hotel Colon. La primera alocució va ser un discurs de l’alcalde de Barcelona, Baró de Viver (arxiu sonor de Ràdio Barcelona).

Per fer-la possible, a més de la tramitació administrativa corresponent, un dels fundadors, Eduard Rifà, es va desplaçar fins a Anvers per comprar el que era la primera emissora d’Espanya i la tercera d’Europa. L’aparell era de la casa Teléfonos Bell.

+Informació.