L’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació ha preparat un seguit d’eines per lluitar contra els estereotips sexistes, el tractament pejoratiu de les dones i la discriminació a través del llenguatge o de la imatge. Una d’aquestes eines és un qüestionari que, mitjançant un seguit de preguntes, analitza una informació i la valora.
L’eina de l’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació és un instrument, tal i com s’explica a la web de l’associació, “que està pensat per poder ser aplicat a la comunicació en tot el seu conjunt, de manera que pugui servir per detectar el sexisme a la llengua, als llenguatges audiovisuals, a les xarxes socials, a l’espai públic (senyalística), als mitjans de comunicació i a les campanyes institucionals”.
El qüestionari, d’onze planes, s’articula a partir de preguntes senzilles tipus test, de resposta tancada. Al final del test, s’obtindrà una qualificació per avaluar si es perceben indicis de sexisme en la comunicació o no, ien cas afirmatiu, quines en són les causes. Per tal d’afavorir aquesta capacitat de regulació i autoregulació, el recurs es composa també d’una anàlisi de casos i d’un decàleg de recomanacions.