Un nou estudi de Reuters Institut posa el focus en el consum de la informació dels mitjans públics de vuit estats europeus. Entre les conclusions destaca la dada que el públic d’aquests mitjans aposta pel sistema tradicional de seguiment de ràdio i televisió per davant del seguiment de notícies per la xarxa.
Els mitjans públic són seguits bàsicament pel sistema tradicional, a excepció de la BBC que té una important implantació a través d’internet. En general, l’audiència del servei públic de radiotelevisió és vella, educada i políticament diversa. Els ens no aposten pel servei en línia i es poden convertir en una font d’informació irrellevant pel gran públic.
Aquestes són les principals conclusions del nou informe publicat per l’Institut Reuters amb el suport de l’empresa de radiodifusió pública finlandesa Yle. L’informe es basa en dades d’enquestes de l’Informe de Noticies Digitals de 2019 de vuit estats europeus: Finlàndia, Alemanya, Regne Unit, República Txeca, Espanya, Itàlia, França i Grècia.