Tal dia com avui de 1925 es feia la primera transmissió de ràdio des del Liceu

El 7 de gener de 1925, Ràdio Barcelona, creada feia poques setmanes per l’Asociación Nacional de Radiodifusión -que desprès donarà pas a Ràdio Associació de Catalunya (RAC)- fa la primera transmissió d’un esdeveniment: el segon acte dels “Mestres Cantors” de Richard Wagner des del Gran Teatre del Liceu.

Aquesta primera retransmissió inicia l’establiment d’una xarxa microfònica que s’estengué a la Universitat de Barcelona, l’Ajuntament, l’Acadèmia de Ciències, la Plaça del Rei, i el Teatre Novetats, entre d’altres.

L’actuació té com a director musical a Félix Weingartne i els papers principals són per a Carlota Dahmen, Besalla, Kalenberg, Schipper, Wiedremann, Maratsky, Nissen, i Reiss.

A la imatge que s’adjunta s’inclou la referència a la transmissió que en fa “La Vanguardia” del dia 8 de gener de 1925.