Tal dia com avui de 1924 es feia la primera transmissió per ràdio del sorteig de la loteria de Nadal

El 22 de desembre de 1924, Ràdio Barcelona, creada feia un mes per l’Asociación Nacional de Radiodifusión -que desprès donarà pas a Ràdio Associació de Catalunya- transmetia el “Sorteo Nacional de Loteria”. Era la primera transmissió d’un acte que encara ara, 91 anys desprès, protagonitza la programació de les emissores del país.

L’edició de “La Vanguardia” de l’endemà (LVG19241223-020) recollia la novetat de les emissions per ràdio. Amb el temps, les emissores de l’època instal·larien altaveus a les façanes de les seves instal·lacions perquè tothom qui volgués seguís el sorteig des del carrer.