Participació en les jornades sobre protecció dels “whistleblowers”, els denunciants que destapen la corrupció des de dins

Durant els dies 6 i 7 de febrer s’han celebrat al Parlament Europeu unes jornades amb el títol “Whistleblower in Spain: protection or intimidation”. La figura del denunciant de delictes està molt poc protegida  malgrat ser una peça fonamental per destapar la corrupció, en especial dins l’administració. A les jornades, s’ha convidat un grup de periodistes, entre els quals hi ha Jordi Margarit, president de Ràdio Associació de Catalunya, i periodista de RAC1.

Queden un parell de mesos perquè la Unió Europea aprovi una directiva de protecció de denunciants de delictes, els anomenats whistleblowers. En aquests moments, la seva protecció és mínima. Per aquest motiu, s’espera que aquesta normativa europea promogui activament la denúncia i protegeixi aquestes figures que denuncien delictes, corrupció i irregularitats institucionals.

Una de les jornades que s’han organitzat per debatre aquesta qüestió al Parlament Europeu, i en concret la seva situació a Espanya, s’ha celebrat els dies  6 i 7 de febrer a Brussel.les. A la trobada, s’ha convidat un grup de periodistes de l’estat, entre els quals hi ha Jordi Margarit, de RAC1 i president de Ràdio Associació de Catalunya.

+MÉS INFORMACIONS SOBRE https://whistleblowerprotection.eu/