L’increment del directe, i el protagonisme compartit entre periodista i públic, reptes dels informatius a l’era digital

Fa uns mesos, l’Observatorio para la Innovación de los Informativos en la Sociedad Digital (OI2) va organitzar una trobada per analitzar, mitjançant experiències europees, els reptes dels informatius a l’era digital. Ara, aquest observatori, ha publicat les experiències i conclusions en una publicació especialment interessant per aquells professionals que vulguin estar al dia en l’aprofitament de les noves possibilitats digitals.

L’informe parteix de les experiències de tres televisions: France 24 (França), Rainews 24 (Itàlia) y ZDF (Alemanya), tot fent un anàlisi de continguts detallats. A grans trets, France 24 ha optat pel desenvolupament multilingüe amb canals en francès, anglès i àrab, Rainews ha optat per potenciar els directes i ZDF, es centralitza en presentar la informació de manera atractiva per als joves.

Entre les conclusions de l’informe es descriu la situació actual amb una realitat global, decididament internacional, amb la necessitat de fer un ús intensiu de les possibilitats tecnològiques, amb un estil de presentació jove i informal, apostant pel directe per periodistes en primera persona que fan ús de les xarxes socials i amb la participació del públic. I tot això amb transmedialitat: múltiples llenguatges, mitjans i dispositius. En definitiva, cal orquestrar i organitzar una multidimensionalitat … multilingüisme, hibridacions i coherències múltiples…tot organitzat per un principi estratègic.

l’Observatori per a la Innovació dels Informatius en la Societat Digital és una plataforma impulsada per Radio Televisión Española i portada a terme per  la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universidad CEU San Pablo i l’Escola Superior d’Administració i Direcció d’Empreses (ESADE). L’objectiu de la plataforma és donar visibilitat a les darreres tendències en l’àmbit dels informatius i la televisió.

+ ACCÈS A L’INFORME