L’aposta de Ràdio Associació de Catalunya fa 20 anys

Avui fa 20 anys de la posada en funcionament de RAC1. L’origen del projecte i les sigles són fruit d’un acord amb Ràdio Associació de Catalunya que, d’aquesta manera, contribuïa a normalitzar la presència del català en el mapa comunicatiu radiofònic. Una aposta que s’ha convertit en un èxit a tots els nivells.

Ràdio Associació de Catalunya (RAC, SCCL) va aprovar en la seva assemblea del 28 de juliol de 1998 acceptar una oferta de col·laboració amb una empresa de ràdio lligada al Grup Godó: RadioCat. En aquell moment, es va acordar que Ràdio Associació cogestionés l’explotació de RAC105 FM conjuntament amb RadioCat i que el català seria l’idioma a utilitzar en les dues emissores que es crearien (la continuïtat de RAC 105 i una nova de tipus convencional RAC1), entre d’altres decisions.

La nova emissora passa a dir-se RAC1 i s’estrena l’1 de maig amb programació enregistrada, i inicia les emissions en directe l’endemà. Avui, RAC1 és l’emissora líder i ha sabut proposar una manera de fer ràdio fresca que connecta amb la majoria d’oients que opten per aquesta emissora per seguir l’actualitat i per entretenir-se. Enhorabona a tots aquells que ho han fer possible. FELICITATS!.

Podeu escoltar la intervenció que amb motiu d’aquesta celebració ha fet Jordi Margarit, president de Ràdio Associació de Catalunya, aquest matí al “Món a RAC1” amb Jordi Basté.

TALL DE VEU:

PODEU ESCOLTAR AQUÍ LA FALCA INICIAL DE RAC1: