La reproducció d’una làmpada d’emissió acompanyarà el micro com a guardó dels Premis Ràdio Associació

Una de les novetats de la gala d’enguany dels Premis Ràdio Associació és la incorporació d’un nou element de simbologia històrica al costat de la figura que reprodueix un micro RAC i que es dóna als guanyadors principals. Es tracta del “Guardó 1924”, que a partir d’aquesta edició consistirà en una reproducció d’una làmpada d’emissió del primer equip de Ràdio Associació de Catalunya.

Anys 30. Emissors de Ràdio Associació.

La làmpada vol simbolitzar la llum, la imatge, la imaginació…, per això a partir d’ara serà l’element que donarà cos al “Guardó 1924” amb què el jurat premia la producció en català dins l’àmbit audiovisual, és a dir televisió, publicitat, cinema… per tant agències, empreses, creatius, actors, presentadors, directors, realitzadors, programes, espots, pel·lícules, etcètera. El “Guardó 1924“ rep aquest nom per ser l’any de la posada en marxa per l’Associació Nacional de Radiodifusió, precursora de Ràdio Associació de Catalunya, del primer mitjà de comunicació parlat: Ràdio Barcelona.