La ràdio creix un 14,5% en inversió publicitària a Espanya entre gener i setembre de 2021

Segons l’estudi I2P, elaborat per MediaHotline a partir de les dades d’Arce Media, la inversió publicitària durant el període gener-setembre de 2021 ha augmentat un 14,6% en relació al mateix període de l’any anterior aconseguint la xifra de 4.099 milions d’euros, davant els 3.576 milions de 2020.

Els mitjans generalistes guanyen inversió.

(NOTA DE PREMSA DE L’ACR). La televisió torna a augmentar, en aquest cas un 15,1% registrant la xifra de 1.223,2 milions d’euros, i representant el 29,8% del mercat. Un augment de 0,1 punts de participació. En aquest sentit, els dos principals grups privats de televisió representen el 83,9% de la inversió en tv: Mediaset, aconsegueix 526.900.000 d’euros davant 454.700.000 del mateix període de l’any anterior, reportant un augment del 15,9%. Atresmedia, arriba als 500.100.000 d’euros enfront dels 432.900.000 del mateix període del 2020, un creixement del 15,1%. Pel que fa la ràdio, creix un 14,5%, i arriba als 248.700.000 d’euros davant els 217,3 del mateix període de l’any passat. Els mitjans impresos són els únics que perden inversió publicitària. La premsa, per exemple, cau un 3,8% fins a arribar als 210.800.000 d’euros.

Els mitjans digitals continuen creixent en inversió

Els mitjans digitals augmenten un 23,9%, aconseguint 538.700.000 d’euros i un 13% de participació de mercat. Un augment de 0,9 punts de participació. De la seva banda les cerques online i les Xarxes Socials són el segon i tercer mitjà per volum, creixent un 18,5 i un 14,9 respectivament, i representant la suma dels dos un 36,2% de participació. Finalment cal destacar que els influencers augmenten un 18,6% la inversió publicitària, mentre que els classificats digitals creixen un 4,8%.