Es potenciarà el Codi Deontològic com a referència de “responsabilitat i honestedat” entre els estudiants de periodisme

El Col·legi de Periodistes de Catalunya, el Consell de la Informació de Catalunya (CIC) i les onze universitats que imparteixen estudis de Periodisme i Comunicació a Catalunya reivindiquen el paper del Codi Deontològic per afrontar els reptes de la nova era de la comunicació i contribuir, així, a la qualitat democràtica.

El comunicat de les entitats que el reivindiquen posa en valor el Codi Deontològic per autoregular el periodisme i afrontar les oportunitats i desafiaments de l’era digital. D’una banda les facultats de periodisme i comunicació de Catalunya promouran el Codi en la formació dels futurs professionals per impulsar un periodisme “responsable i honest”. D’altra banda, es reclama a les administracions que donin suport i recursos al CIC i que garanteixin la seva existència i respectin les seves resolucions. A més, es demana concedir diners públics a mitjans basats en criteris al servei de la societat i no en el clickbait o en discursos de polarització que vulneren el Codi Deontològic.

El text fa una crida als periodistes, als editors de mitjans, a la societat i a les administracions per construir a Catalunya un ecosistema mediàtic que es basi en el respecte al Codi Deontològic i al sistema d’autoregulació que garanteix el seu compliment.

Podeu trobar el text del comunicat aquí.