La Prison Radio Association, el projecte anglès que vol reduir la reincidència en el delicte fent ús del poder de la ràdio

El projecte benèfic de Prison Radio Assotiation s’ha implantat de forma contundent a les presons angleses. Iniciat l’any 1994, ofereix orientació i experiència a les presons interessades a establir els propis projectes. Un dels més reeixits, la National Prison Ràdio, és escoltada pel 76% dels presos.

La Prison Radio Association (PRA) és una entitat sense ànim de lucre que porta la ràdio als centres penitenciaris com a eina de rehabilitació dels presos.  La National Prision Radio és escoltada pel 76% de la població reclusa i sintonitzada cada dia per un 37% dels presos, amb una mitjana de 10,4 hores a la setmana de consum.

La ràdio de la presó ofereix una forma única i efectiva de comunicar-se amb els presos i involucrar-los en l’educació, el debat i la comunitat. La PRA treballa amb els reclusos centrant-se en la ràdio parlada i distribueix  la senyal de la National Prison Radio que transmet informació i materials educatius que tenen el vist-i-plau dels serveis corresponents. També tenen cabuda en la programació el clàssic espai de discos sol·licitats, la lectura de cartes de familiars o les experiències que es troben a l’exterior els reclusos que ja han complert les penes.

Podeu veure la programació que presenta aquí.