“La immediatesa, el rigor i la credibilitat són els trets definitoris de les emissores municipals” (Jordi Margarit, president de RAC)

En una entrevista a la revista municipal de Premià de Mar del mes de juliol, Jordi Margarit –president de Ràdio Associació de Catalunya (RAC)- reflexiona sobre el paper actual de les emissores locals i l’era digital, i fa un repàs de la història de Ràdio Associació de Catalunya.

Margarit recorda que Ràdio Associació va ser la primera a tenir en consideració el territori, amb delegacions a les quatre capitals catalanes i que la seva programació era compartida amb hores de programació pròpia de cada emissora, un model de descentralització de continguts.

En relació a les emissores municipals, el president de RAC diu que la ràdio local sempre serà viva perquè les xarxes socials i altres tecnologies no poden superar la interlocució entre les persones que garanteix la ràdio, amb un llenguatge directe i exclusiu. La ràdio de proximitat ha estat sempre a primera línia de tecnologia, ho ha sabut fer perquè per la seva estructura ha pogut ser molt més àgil i flexible que les grans corporacions i per aquest motiu Margarit creu que té una gran capacitat d’assimilar tots els avenços que es van produint.

L’entrevista ha estat realitzada durant la inauguració el passat 3 de juny de l’anomenat Espai Trenta, pensat per acollir diverses conferències, actes i programes especials de Ràdio Premià de Mar amb motiu de la celebració del seu 30è aniversari.

ENTREVISTA A “VILA PRIMILIA”