La FIFA estableix un mecanisme per protegir periodistes i els drets humans

A una setmana d’iniciar-se el Mundial de Rússia, els periodistes i els defensors dels drets humans compten amb una nova eina creada per la FIFA per denunciar la violació dels seus drets. Aquest mecanisme és fruït d’un any d’elaboració amb la participació d’associacions expertes en drets humans.

La FIFA (Fédération Internationale de Football Association​) ha presentat fa pocs dies un mecanisme de denúncies per a activistes pro drets humans i periodistes que considerin que els seus drets han estat violentats en activitats sota la jurisdicció de la FIFA, o que s’han incomplert les reglamentacions existents: el Codi de Conducta de la FIFA, el Codi Étic de la FIFA y la Política de Drets Humans de la FIFA. Entre d’altres, també es preveu la denúncia d’arranjaments de partits o incompliment dels drets d’aquests dos col·lectius específics.

El sistema, que es troba en un servidor d’internet segur i preservarà la confidencialitat, estarà disponible les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana i s’hi podran fer denúncies de manera nominal o anònima.

+MÉS INFORMACIÓ