Francina Boris, Rosalia Rovira, les germanes Tersa… “Dones a les ones”, recorda les pioneres de Ràdio Associació i d’altres emissores

El número 50 de “Dones Dossier”, editat per l’Associació de Dones Periodistes (ADPC), està dedicat a totes aquelles professionals de la comunicació que han passat per una emissora i que han obert camí per a altres companyes.  Amb el títol “Dones a les ones”, la revista fa un repàs d’aquestes protagonistes, des de les pioneres com Francina Boris, Rosalia Rovira, o les germanes Tersa de Ràdio Associació de Catalunya, fins a l’actualitat. Amb dades, entrevistes i reflexions, el dossier es converteix en una bona eina per conèixer la situació de la dona a la ràdio.
Maria Sabaté va ser la primera dona que va parlar per la primera emissora de l’estat, Ràdio Barcelona, impulsada per l’Associació Nacional de Radiodifusió, precursora de Ràdio Associació de Catalunya. Com ella, van ser diverses les professionals que van integrar des del primer moment els equips que feien possible la producció radiofònica. Les locutores Francina Boris, Rosalia Rovira, les germanes Aurora i Maria Tersa eren algunes de les veus que formaven part de les diverses emissores que Ràdio Associació de Catalunya tenia al territori. Totes elles apareixen al primer capítol del número 50 de la revista “Dones Dossier” dedicada a “Dones a les ones”. Un molt recomanable document que recull la feina i les reflexions de futur de les dones a les emissores catalanes.
PODEU CONSULTAR “DONES A LES ONES” AQUÍ: