“Evolució-Connexió-Innovació”, lema del Dia Mundial de la Ràdio 2021 i de la xerrada organitzada per la UNESCO a Catalunya

Aquest dissabte 13 de febrer se celebra el Dia Mundial de la Ràdio. Com cada any, la UNESCO presenta un lema a partir del qual s’organitzen un seguit d’activitats per tot el planeta. Enguany aquest lema és “Evolució-Connexió-Innovació”. La Federació Catalana d’Associacions i Clubs UNESCO ha organitzat una xerrada amb participació del sector que es farà d’11 a 12 h mitjançant YouTube.

PODEU TROBAR EL VÍDEO DE LA XERRADA AQUÍ

Amb el lema Evolució-Connexió-Innovació” la UNESCO fa una crida a les emissores de ràdio perquè celebrin el desè aniversari d’aquest esdeveniment i els més de 110 anys de la ràdio. La Federació Catalana d’Associacions i Clubs UNESCO ha organitzat una xerrada pel dissabte 13 de febrer d’11 a 12 h amb els següents ponents:

•  Onno Seroo – president Federació Catalana d’Associacions I Clubs UNESCO
  • Jordi Margarit – president de Ràdio Associació de Catalunya
  • Saül Gordillo– director de Catalunya Ràdio
  • Núria de José Gomar – responsable de redacció de la Xarxa
  • Mònica Lablanca – vicepresidenta de la Federació de Mitjans de Comunicació Locals de Catalunya

Podreu seguir la xerrada pel següent enllaç de YouTube: https://www.youtube.com/c/LHESPAIDEDEBAT

Des de l’any 2012, la UNESCO marca el 13 de febrer com a Dia Mundial de la Ràdio. La data fa referència al dia de l’any 1946 en què es va crear Ràdio Nacions Unides. L’edició del 2021 es divideix en tres subtemes principals:

• EVOLUCIÓ . El món canvia, la ràdio evoluciona. Aquest subtema es refereix a la resistència de la ràdio, a la seva sostenibilitat.
  • INNOVACIÓ . El món canvia, la ràdio s’adapta i innova.
    La ràdio ha hagut d’adaptar a les noves tecnologies per seguir sent el mitjà de la mobilitat, accessible a tot arreu i per a tothom.
  • CONNEXIÓ . El món canvia, la ràdio es connecta. Aquest subtema posa en relleu els serveis de la ràdio per a la nostra societat: desastres naturals, crisis socioeconòmiques, epidèmies, etc.

PODEU TROBAR EL PROGRAMA DE LA XERRADA AQUÍ.

+MÉS INFORMACIÓ DEL DIA MUNDIAL DE LA RÀDIO.