El Reuters Institute i la Universitat d’Oxfort han fet públic el 8è Informe Anual Digital News Report amb un seguit del línies d’investigació entre les quals es troba l’impacte del populisme en el consum de notícies. El resultat indica que el perfil de l’usuari “populista” aposta per informar-se a través de la televisió i el Facebook.
El Digital News Report 2019 recull dades sobre el progrés dels nous models comercials de pagament per veure notícies, la confiança i les fake news, l’impacte del populisme, el canvi cap a aplicacions de missatgeria privada i l’augment dels podcast.
Algunes de les conclusions de l’informe apunten que només ha augmentat lleugerament el percentatge d’usuaris que paguen per obtenir informació, i bàsicament en països nòrdics i per un únic diari. També conclou que Whatsapp s’està convertir en la principal eina per rebre notícies (amb un 53% a Brasil), que augmenta la preocupació per la desinformació o fake news, amb una disminució de dos punts de confiança en les notícies: només el 42% d’usuaris confia en la informació que reb.
Aquest 8è informe s’ha basat en 75.000 enquestes a usuaris de 38 estats d’Europa, Amèrica, Àsia-Pacífic i, per primera vegada, Àfrica.