Els telespectadors coneixen prèviament el 90% de les notícies que es presenten als informatius

Una de les dades més cridaneres que es van presentar a les III Jornadas del Observatorio para la Innovación de los Informativos en la Sociedad Digital (OI2) durant el mes de febrer passat indica que el telespectador només reb un 10% de contingut nou quan mira un informatiu.

Evidentment, aquesta situació ve donada per l’accés a la informació que ofereixen les xarxes socials. No cal dir que aquesta xifra és el punt de partida d’un seguit de reflexions que han de portar a la redefinició continuada dels serveis informatius.

L’Observatori per a la Innovació dels Informatius en la Societat Digital és una plataforma impulsada per Radio Televisión Española i portada a terme per  la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universidad CEU San Pablo i l’Escola Superior d’Administració i Direcció d’Empreses (ESADE). L’objectiu de la plataforma és donar visibilitat a les darreres tendències en l’àmbit dels informatius i la televisió.

+MÉS INFORMACIÓ