Els usuaris amb DAB al cotxe prefereixen la ràdio digital a l’FM

Un estudi publicat la setmana passada durant el WorldDAB Automotive Event celebrat a Munic explora l’experiència dels consumidors de ràdio digital al cotxe. Una de les principals conclusions és la que indica que aquests usuaris prefereixen l’experiència del DAB a l’FM.

Les dades es basen en un estudi qualitatiu que s’ha fet entre conductors d’Alemanya, el Regne Unit,Holanda i Bèlgica i són els primers que es fan sobre aquesta qüestió amb l’objectiu que la indústria tingui dades per millorar l’experiència DAB en els vehicles.

A la trobada de Munic, es va destacar que l’any 2016, es van vendre uns 4,6 milions de vehicles nous amb ràdio DAB  entre Alemanya, França, Regne Unit, Itàlia, Països Baixos, Noruega, Suïssa, Dinamarca i Austràlia; un 40% de vehicles més que l’any anterior.

A Noruega, el 98% dels nous vehicles estan equipats amb l’estàndard DAB +, el 87% al Regne Unit i el 66% a Suïssa. Són els tres principals mercats. Un segon mercat que va en creixement, però que encara no assoleix les xifres anteriors, són Dinamarca, França, Alemanya, Itàlia i Països Baixos).

WorldDAB és l’associació mundial de la indústria responsable de definir i promocionar la ràdio digital de DAB. Ajuda els països a adoptar i implementar amb èxit la radiodifusió digital. L’organització agrupa 1000 experts de més de 90 organitzacions i 27 països d’arreu del món, a més de televisions públiques i comercials, reguladors, proveïdors de xarxes i fabricants de receptors. +INFORMACIÓ