Avui fa 81 anys, RAC organitzava una transmissió musical internacional amb el mestre Manén

El 9 de novembre de 1934, Ràdio Associació de Catalunya organitza la transmissió fullinternacional des del Palau de la Música Catalana d’un concert amb el mestre Joan Manén, violinista, compositor i director, a qui acompanya una orquestra simfònica de 81 professors i l’Orfeó de Sants. L’espectacle s’inclou en el programa de les Festes Commemmoratives del desè Aniversari de la Radiodifusió Catalana, organitzades per Ràdio Associació. L’acte és transmès per unes 40 emissores d’Europa i una de Buenos Aires. (S’adjunta llistat aparegut a la revista “Catalunya Ràdio”).

Del concert, cal destacar la interpretació de la peça “Nova Catalònia”, l’única simfonia d’autor català executada a les grans capitals europees i una obra especialment esperada pels assistents. També se’n destaca el lliurament a Ràdio Associació de Catalunya d’una bandera barrada, adquirida per subscripció popular.

El programa d’activitats que Ràdio Associació de Catalunya organitza amb motiu dels 10 anys de la Radiodifusió a Catalunya correspon a la reivindicació que en fa l’entitat de la posada en funcionament l’any 1924 de Ràdio Barcelona.