Una de les conclusions de l’apartat dedicat a la ràdio de l’Informe de la Comunicació a Catalunya 2015-2016, publicat fa us dies, indica que l’aposta de les emissores per les oportunitats que ofereixen les xarxes ha estat correspost pels oients. Així, el volum de seguidors per aquests mitjans ha augmentat un 50% en els dos anys estudiats.
L’informe de la Comunicació a Catalunya a més de destacar les possibilitats de les xarxes socials, també indica que la competència pel lideratge de la ràdio generalista entre Catalunya Ràdio i RAC1 i l’expansió de la radiofórmula musical en català fan que l’escolta de ràdio en aquest idioma sigui majoritari amb una xifra que arriba al 64,1 % de la població de Catalunya.
L’Informe de la comunicació a Catalunya és un projecte de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) nascut l’any 2000 com a obra col·lectiva de periodicitat biennal. Amb aquest volum, que estudia el període 2015–2016, l’Informe arriba a la seva novena edició.
Podeu consultar l’informe aquí.