Tal dia com avui de 1934 s’inaugurava Ràdio Lleida, de la xarxa d’emissores de Ràdio Associació

El 12 de gener de 1934 s’inaugura oficialment EAJ-42 Ràdio Lleida com a part de la xarxa territorial que estava posant en funcionament Ràdio Associació de Catalunya (RAC). A més de tenir els estudis de Barcelona, RAC acabava d’inaugurar feia un mes Ràdio Girona i estava buscant acords amb Ràdio Tarragona.

Així, Ràdio Lleida, instal·lada a la Casa Llorens del carrer Major, passa a formar part de la primera cadena radiofònica catalana. La xarxa d’emissores de RAC emet programació conjunta i programació pròpia, cosa que facilita convertir-se en la referència de la informació del territori més proper i captar la publicitat local.

La primera locutora oficial de la història de Ràdio Lleida va ser Maria Tersa que va guanyar un concurs conjuntament amb la seva germana Aurora. Maria Tersa va debutar davant el micròfon el dia de la inauguració i es va consolidar com a locutora i presentadora versàtil. S’encarregava de fer les connexions amb Ràdio Associació de Barcelona per emetre conjuntament programes com ‘Los catalanes ausentes de la patria’.