Tal dia com avui de 1933, Ràdio Associació inaugurava la seva nova seu a la Rambla dels Estudis

1933. Banquet d'inauguració dels nous locals de RAC. Fons Brangulí /Arxiu Nacional de CatalunyaEl 3 d’abril de 1933, Ràdio Associació de Catalunya inaugurava oficialment els nous locals de l’emissora situats a la Rambla dels Estudis, núm. 8, a sobre del Cafè Moka i davant dels grans magatzems El Siglo. Els magnífics estudis eren un exemple de l’esplendor d’EAJ15 d’aquell moment.

La festa va començar a les 9 de la nit, amb l’assistència de les principals autoritats del país i de representats de la cultura i societat, presidits pel conseller en cap Carles Pi i Sunyer . Així, entre d’altres, hi havia Ventura Gassol, Josep Tarradellas i Josep M. Folch i Torres.

La programació especial d’aquell dia va durar dotze hores, amb un gran èxit d’audiència. Els que no tenien aparell receptor, es van desplaçar a la Rambla per escoltar el programa a través dels altaveus instal·lats a la façana de l’edifici.

A la primera imatge, la façana il·luminada. A la segona, moment del banquet ofert per la inauguració. Ambdues imatges del Fons Brangulí /Arxiu Nacional de Catalunya

Plànol de distribució de la planta amb els estudis.

Plànol de distribució de la planta d’oficines.