Sabies que al 1928 s’estrenava la ràdio per a nens? És la Radiopedagogia.

El 5 de desembre de 1928, l’emissora Ràdio Barcelona, de l’Asociación Nacional de Radiodifusión -que desprès donarà pas a Ràdio Associació de Catalunya- inaugurava les emissions  de la Radiopedagogia o enseyança radiada.

Els fundadors de l’Asociación Nacional de Radiodifusión tenien molt clar que la ràdio era una eina útil per a moltes activitats adreçades a determinats col·lectius, com l’ensenyança per a nens. Per això, i seguint els programes que es feien a ràdios que ja funcionament a Europa, van posar en funcionament les sessions de radiopedagogia en què es presentava literatura i música infantil de qualitat.

Ràdio i escola inicien una relació que esdevindrà permanent. Els nens seran uns habituals dels estudis de Ràdio Associació de Catalunya i l’objecte de múltiples concursos, com el popular Concurs Infantil de la Història de Catalunya. A la vegada, treballadors de l’emissora es desplacen a les escoles per iniciar els infants en el coneixement de la ràdio i “les noves tecnologies”. És el cas de Teodor Garriga, president honorífic de RAC, que visita les escoles per explicar com funcionen les comunicacions, amb novetats com el telègraf òptic i el telègraf elèctric. Les emissions de Ràdio Associació de Catalunya arribaran a ser escoltades per totes les escoles del país.

La imatge de 1934 correspon a una sessió d’emissions pedagògiques amb escolars als estudis de RAC. Fons Brangulí /Arxiu Nacional de Catalunya