Ràdios, universitats i institucions públiques s’uneixen per atraure la Generació Z al món de l’àudio

L’Associació Catalana de Ràdio ha celebrat avui la segona sessió de la jornada “El futur de la ràdio i els joves. Com podem atraure la Generació Z? Compromisos i dades per a l’acció”. En aquesta ocasió, l’ACR ha mostrat tots els compromisos aconseguits amb diverses institucions i organismes, com ara totes les universitats catalanes amb facultats de comunicació, així com amb el Consell de l’Audiovisual de Catalunya, l’Institut Català d’Empreses Culturals, el Departament d’Educació i la Secretaria de Comunicació de la Generalitat.

(NOTA DE PREMSA DE L’ACR). L’objectiu d’aquest projecte, segons informen des de l’ACR, “és poder posar a disposició de les empreses associades de ràdio, i d’aquelles entitats que hi puguin tenir interès, tota la informació disponible sobre els hàbits mediàtics, consums culturals i totes aquelles dades que permetin millorar la penetració de la Generació Z al nostre mitjà. La tasca de l’ACR està centrada en consolidar un model de radiodifusió obert a tot el conjunt de la societat superant les barreres generacionals”.

En aquest sentit, l’Associació ha creat un pàgina especial al seu web en la que pujarà materials i dades que ajudin al sector a prendre decisions, a més de crear un premi universitari, dotat amb 3.000 €, al millor Treball Final de Grau (TFG) o Treball Final de Màster (TFM) en formats d’àudio, amb l’objectiu de fomentar la creació de continguts d’àudio especialment adreçats a les generacions més joves, i ajudar a professionalitzar l’alumnat universitari.

Segons el president de l’Associació Catalana de Ràdio, Miquel Miralles, “en la primera jornada vam deixar la porta oberta a la reflexió i a l’aportació d’experiències i coneixement sobre aquesta realitat, i la necessitat d’atraure a aquesta nova generació convertint-la en audiència de la ràdio. La resposta ha estat impressionant i molt enriquidora. Més enllà del que poguéssim pensar fa tot just 5 mesos, són molts els estaments que estan implicats en aquesta realitat a la que avui donem visibilitat. És molt destacable l’aportació, entre d’altres, que ens han fet arribar les facultats de comunicació i audiovisual de les nostres universitats, amb un gran nivell d’exigència i coneixement sobre el llenguatge digital”.

Totes les parts que han intervingut a la jornada d’avui han coincidit en l’important paper que té l’educació en el futur de la ràdio. Oriol Duran, secretari de mitjans de comunicació de la Generalitat, ha afirmat que “la generació Z és potser la generació que més s’ha allunyat d’aquell comportament habitual de la ràdio (començar per escoltar la musical per després passar a la generalista) …Han nascut en un entorn de ràdio i àudio a demanda, i per això és necessari buscar els joves allà on estan”.

La darrera jornada “El futur de la ràdio i els joves. Com podem atraure la Generació Z?” es celebrarà al mes de febrer de 2022.