La ràdio s’emporta el 16% de la inversió publicitària en mitjans a Catalunya

El Clúster Audiovisual de Catalunya ha fet públic l’informe “Radiografia Econòmica de la Indústria Audiovisual de Catalunya”. De les interessants dades que s’inclouen i que corresponen a l’any 2014, es desprèn que el 15,9% de la inversió en publicitat es destina a la ràdio. El percentatge més alt, el 37’8%, és per als diaris i el segon en volum és per a la televisió, amb un 25,4%.

Però l’estudi va molt més enllà, i entre d’altres anotacions s’indica que la indústria audiovisual i multimèdia suposa un 16% del total de riquesa generada al sector cultural i creatiu de Catalunya. A més, l’audiovisual català genera un 17,3% del total de riquesa de l’audiovisual espanyol, ocupa un 18,7% del total de treballadors i té un 19% de les empreses del sector a l’estat.

En relació a Europa, la taxa d’ocupació del sector audiovisual a Catalunya és de les més altes d’Europa: per sota del Regne Unit, però per sobre de França, Alemanya i Espanya.

+ Dades de l’estudi

Leave a reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *