La crisi del COVID-19 augmenta el consum de ràdio que és considerat el mitjà més creïble i el que fa més companyia

Un estudi de la Universitat Pompeu Fabra sobre els hàbits d’escolta, consum, credibilitat i impacte psicològic de la ràdio durant la crisi de la COVID-19 conclou que els oients valoren aquest mitjà com el més creïble. L’estudi també assenyala que el confinament ha fet augmentar la xifra d’oients que escolten la ràdio en companyia.

Una enquesta realitzada a 560 oients de ràdio durant el confinament ha permès conèixer algunes tendències i canvis en el consum de ràdio.  Les dades indiquen que els enquestats han canviat els hàbits d’escolta i han incrementat el consum del mitjà. Durant el confinament, la ràdio s’està escoltant sobretot al menjador, el dormitori i la cuina majoritàriament netejant o cuinant. També s’estan consumint més hores de ràdio, més emissores (de diferent signe ideològic) i més programes. Per a aquests oients, la ràdio es posiciona com el mitjà que millor està cobrint la informació sobre el coronavirus i el que consideren més creïble, més proper, el que més estimula la imaginació, més distreu i més redueix la solitud.

L’estudi ha estat realitzat del 13 al 19 d’abril i del 20 al 26 d’abril pel Mitja Psychology Lab, sota la direcció de Emma Rodero, professora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra.

PODEU ACCEDIR A L’ESTUDI DES D’AQUÍ.

Leave a reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *