Avui fa 79 anys, Companys celebrava la Diada, setmanes desprès del cop militar del 36

L’11 de setembre de 1936, el president de la Generalitat de Catalunya, Lluís Companys 1933_Diada_Homenatge_a_Casanovas_BRs’adreça als ciutadans a través dels micròfons, entre ells el de Ràdio Associació de Catalunya (RAC) tal i com es pot veure en la imatge (Fons Brangulí /Arxiu Nacional de Catalunya). El parlament es fa en homenatge a Rafael de Casanovas, a peu del monument.

La celebració de la Diada és un fet habitual durant la segona República. A l’altra fotografia que s’adjunta es pot veure l’homenatge que els responsables de Ràdio Associació de Catalunya fan a Rafael de Casanovas la Diada de 1933. (Fons Brangulí /Arxiu Nacional de Catalunya)