Avui fa 83 anys, Macià comunicava per Ràdio Associació i Ràdio Barcelona l’aprovació de l’Estatut

El 9 de setembre de 1932, el president de la Generalitat de Catalunya, Francesc Macià, s’adreçava al poble català mitjançant els micròfons de Ràdio Associació de Catalunya (RAC) i de Ràdio Barcelona per comunicar l’aprovació de l’Estatut per les Corts espanyoles, amb 314 vots a favor i 24 en contra.

L’al·locució comença amb les següents paraules: “Vull ésser també jo mateix, com a President de la Generalitat, jo que us vaig demanar el vot pel nostre Estatut, el primer en anunciar-vos que l’estatut acaba de ser votat en el parlament de la República. (…)

Podeu escoltar un fragment d’àudio:

A la imatge, el president Macià dirigint-se als catalans a través dels micròfons de ràdio. (Fons Brangulí /Arxiu Nacional de Catalunya)