Acord entre la Fundació Antiga Caixa Manlleu i Ràdio Associació de Catalunya per commemorar el centenari de la ràdio

La Fundació Antiga Caixa Manlleu i Ràdio Associació de Catalunya han formalitzat aquest matí la seva col·laboració destinada a tirar endavant algunes de les propostes de commemoració del centenari de la ràdio i, en concret, a la producció d’un audiovisual que n’expliqui la història dels èxits i dels entrebancs del projecte.

A la trobada, han participat el president de la Fundació Antiga Caixa Manlleu, Miquel Torrents, el vicepresident Pere Prat, i la seva directora, Helena Picó. Per part de Ràdio Associació, han estat presents la nova presidenta de la cooperativa, Neus Bonet, i el president sortint, Jordi Margarit.

El documental explica el context històric i la situació dels pioners a l’hora de decidir la instal·lació de les diverses emissores projectades. Els èxits i entrebancs no s’entenen sense aquesta situació personal i les decisions que es van prendre pràcticament a diari, moltes vegades basats en el binomi prova/error.

Es preveu que el documental, que també compta amb la col·laboració del Museu del Ter, s’estreni al setembre a l’auditori de la Fundació Antiga Caixa Manlleu, a Manlleu.

Un dels principals pioners i l’ideòleg absolut dels inicis de la radiodifusió a Catalunya és l’empresari tèxtil i entusiasta de les noves tecnologies Eduard Rifà i Anglada (Manlleu 1882 – Barcelona 1938). És fundador de l’Associació Nacional de Radiodifusió, de Ràdio Barcelona , d’EAJ15-Ràdio Associació, Ràdio Girona i Ràdio Lleida. És president de Caixa Manlleu del 1930 al 1938.

Peu de foto: d’esquerra a dreta, Pere Prat, vicepresident de la Fundació, Helena Picó, directora de la Fundació, Neus Bonet, presidenta de Ràdio Associació de Catalunya, Miquel Torrents, president de la Fundació, i Jordi Margarit, president sortint de Ràdio Associació.