S’alenteix el mercat publicitari de la ràdio per la desinversió de les administracions

Segons l’estudi I2P, elaborat per MediaHotline a partir de dades d’Arce Media, en el primer trimestre del 2022, la inversió publicitària de la ràdio a Catalunya només ha augmentat un 2,1%. Es tracta d’un augment discret comparat amb el creixement del conjunt de la ràdio en l’àmbit estatal, que creix un 12,9%, segons apunten els autors de l’informe. 

(NOTA DE PREMSA DE L’ACR). Enric Yarza, de MediaHotline, ha explicat que “aquesta diferència entre el mercat estatal i el català es deu sobretot a la publicitat en cadena i la publicitat local”. “L’administració autonòmica i local de Catalunya està reduint les inversions en publicitat, mentre que la resta d’administracions locals i autonòmiques d’arreu de l’estat les estan augmentant” ha apuntat Yarza.

Les administracions inverteixen un 25% més a la resta de l’Estat

El creixement de les administracions locals i autonòmiques, excloent les administracions de Catalunya, és del 25,2%. Moltes d’aquestes administracions autonòmiques també actuen com a patrocinadors en els diferents esdeveniments de la ràdio al carrer que aquest any ja es poden celebrar sense restriccions. La inversió publicitària de l’administració general de l’estat ha augmentat un 5,1%.

La publicitat local i de cadena també per davant del mercat català

Segons aquest informe, la publicitat de cadena ha augmentat un 12,9% a nivell estatal. Un creixement que es produeix, per una banda, pels diferents esdeveniments de ràdio celebrats al carrer, que l’any anterior per motius relacionats amb la pandèmia no es van fer. I, per l’altra, per l’impacte en el creixement de les inversions publicitàries del sector públic, especialment de les administracions locals, diputacions i autonòmiques.

Publicitat Local

L’altre element de creixement de la ràdio estatal és la publicitat local, que augmenta un 13,5%. A Catalunya aquest augment és del 9,1%, mentre que la suma de les altres províncies de l’estat espanyol és del 18,2%. Tanmateix, la publicitat local dels serveis públics a Catalunya baixa un 13,1%, mentre que els serveis públics en el conjunt de les altres províncies creix un 26,2%.

PER VEURE EL RESUM DE L’INFORME, CLIQUEU AQUÍ