Recomanacions i recursos adreçats a periodistes contra la desinformació sobre les vacunes del covid

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha presentat unes recomanacions per a periodistes enfocades a evitar la desinformació sobre les vacunes del covid. Segons el baròmetre del Centro de Investigaciones Sociológicas (CIS), només un 40% es vacunarien de manera immediata. Davant aquesta xifra baixa, el CAC demana un paper actiu als mitjans de comunicació per evitar la desinformació.

Incrementar la confiança vacunal, presentar l’opinió de professionals experts i evitar l’espectacularització són algunes de les dotze recomanacions que el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) inclou en el document “Recomanacions en relació amb els continguts audiovisuals sobre les vacunes de la covid”. La proposta s’ha fet davant la relativa poca confiança de la població en la vacuna i per evitar que un mal tractament informatiu faci incrementar aquesta xifra.

Al final de les recomanacions també es presenta un recull de referències d’agències de medicaments, societats científiques i organismes especialitzats en matèria de vacunes, per tal que els periodistes puguin disposar de recursos informatius i documentals per a una elaboració acurada dels continguts sobre aquesta temàtica.

El document “Recomanacions en relació amb els continguts audiovisuals sobre les vacunes de la covid” ha estat elaborat pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya, conjuntament amb el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, el Consell de Col•legis de Metges de Catalunya i el Col•legi de Periodistes de Catalunya, amb la finalitat d’aportar eines als professionals de la comunicació per a un tractament informatiu acurat sobre les vacunes de la Covid-19 i evitar la desinformació des de tots els formats de continguts audiovisuals.

PER CONSULTAR EL DOCUMENT, CLIQUEU AQUÍ.