Els avenços tecnològics s’estenen a camps que no es preveien en un principi. Així, la tecnologia de la realitat virtual, que bàsicament s’ha utilitzat per la indústria del cinema o del videojoc, ha donat pas al concepte de “notícia immersiva”. El periodisme entra de ple en una dimensió que multiplica les seves possibilitats explicatives de la realitat.
Us adjuntem en aquest enllaç un article que recull algunes de les experiències realitzades: http://oi2media.es/index.php/2015/11/26/sumergirse-en-las-noticias-a-traves-de-la-realidad-virtual/
Totes aquestes informacions són recollides per l’OI2, l’Observatori per a la Innovació dels Informatius en la Societat Digital, una plataforma impulsada per Radio Televisión Española i portada a terme per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universidad CEU San Pablo i l’Escola Superior d’Administració i Direcció d’Empreses (ESADE). L’objectiu de la plataforma és donar visibilitat a les darreres tendències en l’àmbit dels informatius i la televisió.