Ràdio Associació de Catalunya s’adhereix al manifest contra els atacs als professionals de la informació

El Grup de Periodistas Ramon Barnils i el col.lectiu Irídia han impulsat un manifest amb el títol “per la democràcia i contra la censura, prou atacs als i les professionals de la informació!” . El manifest recorda les agressions i sentències judicials contràries al desenvolupament de la tasca periodística i exigeix poder desenvolupar la feina dels informadors amb normalitat i garanties. Ràdio Associació s’ha adherit al text per la democràcia i contra la censura.

El manifest per la democràcia i contra la censura, impulsat pel Grup Barnils i Irídia (Centre per la defensa dels Drets Humans) exposa que en només dos anys han comptabilitzat 55 agressions, amenaces o intimidacions a periodistes i mitjans de comunicació i 17 resolucions judicials, actuacions policials o denúncies que poden obstaculitzar la feina dels professionals de la informació. Per això, el text condemna la situació i exigeix poder desenvolupar la tasca informativa amb normalitat i garanties.

El text destaca que qualsevol atac a la llibertat d’informació és un atac a tota la societat. I que aquests atacs es cometin cada vegada més sovint és un símptoma que indica que una comunitat emmalalteix d’autoritarisme i d’intolerància. En el manifest també es posa de manifest que obligar els professionals a anar marcats (soviet amb braçalets) fomenta la impunitat i també fa mal a la democràcia, i per això alguns informadors es neguem a acatar-ho i d’altres hi tenen fonamentades objeccions.

Al manifest –que es va presentar el passat 11 de març- s’hi poden adherir associacions, mitjans de comunicació o persones a títol personal.

Podeu llegir el manifest sencer aquí.