L’Associació Catalana de Ràdio (ACR) ha preparat un document com a argumentari sobre l’eficàcia publicitària de la ràdio, amb dades infalibles com que vuit de cada deu individus escolten mensualment la ràdio.
Amb el títol “La ràdio pot donar a la teva marca molt més del que et penses”, l’ACR ha preparat un seguit de raons per convèncer els responsables publicitaris que la ràdio és un dels mitjans més eficaços. Entre d’altres dades, es destaca que la ràdio és el mitjà de comunicació més accessible i portàtil, capaç d’adaptar-se més ràpidament als canviants hàbits d’escolta dels oients. També que a l’hora de fer una planificació de mitjans, la ràdio ofereix una àmplia capacitat de segmentació, per públics, territoris o tipologies de emissores. A més, els oients de ràdio cada vegada són més. Vuit de cada deu individus majors de 14 anys escolten mensualment la ràdio. I creix l’audiència d’àudio digital.