Protagonisme de Ràdio Associació en els orígens de les dones a les ones

L’exposició “Dones a les Ones” ressalta el paper de les veus femenines en la història de la ràdio. Com no podia ser d’una altra manera, també la presència de la dona a EAJ-15 Ràdio Associació es manifesta destacada des de la posada en funcionament de l’emissora.

Del 22 d’octubre al 21 de febrer el Museu d’Història de Catalunya recorda i explica el paper de les dones en els 95 anys d’història de la ràdio al nostre país, un protagonisme sovint oblidat. A l’inici de l’exposició, s’explica el paper de les dones en les primeres emissores, com és el cas d’EAJ15-Ràdio Associació, que comptava com a figura principal i amb la major nòmina una dona: Rosalia Rovira.

fotopL’exposició fa un repàs a través de fotografies, àudios i revistes –entre elles “Catalunya Ràdio” que editava Ràdio Associació- de la presència femenina davant el micro, ja sigui per locució de programes o publicitat. Les veus s’exposen en el context històrics viscuts com la Segona República, el franquisme, la transició i la democràcia.

Cal anotar, però, que la selecció de figures femenines no és del tot completa amb algunes absències destacades, com és el cas de la companya Pepa Palau.

A l’exposició també s’inclou un micròfon d’EAJ15-Ràdio Associació de la Col·lecció Teodor Garriga, locutor de l’emissora i president d’honor de Ràdio Associació de Catalunya fins a la seva mort.