Segons l’estudi I2P, elaborat per MediaHotline a partir de dades d’Arce Media, en el primer semestre del 2022, la inversió publicitària de la ràdio a Catalunya només ha augmentat un 3,1%, amb una xifra de 23,6 milions d’euros. Es tracta d’un augment discret comparat amb el creixement del conjunt de la ràdio en l’àmbit estatal, que creix un 9,7%, segons apunten els autors de l’informe.
(NOTA DE PREMSA DE L’ACR). Enric Yarza, de MediaHotline, ha explicat que “algun dels motius expressats en el primer trimestre segueixen vigents, com és el creixement important del mercat local de l’Estat especialment en el sector dels serveis públics”. “La Generalitat i les administracions locals de Catalunya estan reduint les inversions en publicitat, mentre que la resta d’administracions locals i autonòmiques d’arreu de l’Estat les estan augmentant” ha apuntat Yarza.
Les administracions inverteixen un 27% més a la resta de l’Estat
En aquest sentit, la publicitat local a Catalunya ha crescut +3,5%, la publicitat local a la resta de l’Estat ha crescut +15,6%, mentre que els serveis públics a Catalunya han baixat -3,3% i a la resta de l’Estat el creixement ha estat del +27,4%. Moltes d’aquestes administracions autonòmiques també actuen com a patrocinadors en els diferents esdeveniments de la ràdio al carrer que aquest any ja es poden celebrar sense restriccions.
La ràdio tradicional i digital tenen un pitjor comportament a Catalunya en front a l’àmbit estatal
Segons aquest informe, la ràdio tradicional a Catalunya augmenta un 2,1% la seva inversió, mentre que a la resta d’Espanya l’augment és del 8,6%. En l’àmbit digital, a Catalunya es redueix la inversió en 4 punts, mentre que a l’Estat puja 12,4% respecte del mateix període de l’any passat. El mateix succeeix amb la ràdio convencional i la ràdio temàtica, que es comporten pitjor a Catalunya que a l’àmbit estatal. I és que el creixement de la inversió publicitària a a Espanya és el triple que a Catalunya.