La feminització de la informació, l’us de les xarxes com a espai de denúncia i la interferència professional de les “fake news”, prediccions dels periodistes per al 2018

Com cada any, la Fundació Nieman ha demanat a un seguit de professionals de la comunicació les seves prediccions sobre el que pot passar en aquest sector durant el 2018. Cadascun ha fet les seves aportacions des de l’entorn que treballen. Entre d’altres, s’apunta la feminització de la informació, l’us de les xarxes com a espai de denúncia i la interferència professional de les “fake news”.

Així, les opinions expressades a la Fundació Nieman sobre les prediccions del 2018 preveuen la feminització del sector, no només perquè hi haurà més dones com a responsables de la informació, sinó que s’establirà una nova mirada a l’hora de redactar i enfocar les notícies. També es comenta l’augment de les xarxes com a espai de denúncia desprès de l’èxit a Twitter de la campanya #MeToo que va destapar molts casos d’abusos sexuals.

Entre les reflexions dels professionals també s’apunta com els “memes” i les “fake news” a les xarxes condicionaran la feina dels periodistes que hauran de ser més responsables amb les pròpies accions.

La Fundació Nieman és una entitat privada lligada a la Universitat de Harvard que té com a objectiu promoure i millorar els estandars del periodisme tot promovent projectes i beques d’estudi.

+ INFORMACIÓ

Imatge: Designed by Freepik