Adhesió al manifest de rebuig a la sentència des del sector de les cooperatives

Ràdio Associació de Catalunya s’ha adherit al manifest que diverses cooperatives han elaborat com a resposta a la sentència del procés. El text expressa la condemna a aquesta sentència, exigeix l’amnistia i reclama una negociació política i democràtica, i acaba animant la ciutadania a participar en les accions i concentracions per reclamar l’amnistia i la llibertat de les persones represaliades. La lectura pública del Manifest es farà aquest divendres 18 d’octubre, a les 11h. matí a la plaça Urquinaona de Barcelona.

El text íntegre del manifest és aquest:

Les entitats i persones sotasignades des de la nostra pràctica dels valors cooperatius i de l’economia social i solidària expressem el nostre rebuig davant de la sentència condemnatòria del Tribunal Suprem contra els i les polítiques i els líders presos pel procés d’independència de Catalunya i des de l’ESS volem manifestar:

1. Ens pronunciem públicament en contra de la sentència condemnatòria perquè creiem que les diferències polítiques no es resolen per la via judicial sinó de manera democràtica, a través del diàleg, com nosaltres gestionem els conflictes que sorgeixen en el si de les nostres entitats.
  1. Les organitzacions, cooperatives, entitats i empreses que formen part de l’economia social i solidària estan formades per persones amb ideologies, llengües, cultures i sentiments diferents pel que fa a la relació entre Catalunya i l’Estat espanyol. Tot i aquesta diversitat i pluralitat, compartim que la publicació d’aquesta sentència suposa un greu retrocés democràtic en l’exercici dels drets i llibertats individuals i col·lectius.
  1. Des de les nostres diferències ideològiques, totes les persones compartim una sèrie de valors: el compromís social, la democràcia, la defensa els drets i les llibertats fonamentals i la participació com a eina de transformació de la societat.
  1. Declarem que la llibertat d’expressió i de manifestació són drets bàsics en una societat plural, compromesa i democràtica. Per tant mai no poden ser perseguides judicialment ni condemnades penalment persones que hagin practicat aquest dret, aquesta sentència obre un escenari de retallada de l’exercici del dret de protesta i limitació de la reivindicació social.
  1. Exposem que l’exercici del dret a l’autodeterminació que milions de catalans i catalanes van practicar l’1 d’octubre del 2017 a través del referèndum d’autodeterminació es tracta d’un exercici democràtic. Per tant, les persones que van participar del procés que va facilitar l’exercici d’aquest dret no poden ser perseguides judicialment ni condemnades penalment.
  1. Exigim l’amnistia i la posada en llibertat immediata dels líders socials i dels i les polítiques independentistes condemnades pel Tribunal Suprem.
  1. Demanem l’anul·lació de totes les causes judicials i penals contra els i les polítiques sobiranistes que actualment es troben exiliades fora de l’Estat espanyol .
  1. Reclamem la renúncia a les vies de l’excepcionalitat jurídica, penal i processal que posi punt final a la repressió política i que alhora comporti l’absolució de tots i totes les activistes catalanes que actualment es troben en processos judicials, penals o processals i la posada en llibertat de la resta d’activistes catalanes empresonades.
  1. Reclamem una negociació política i democràtica a la situació d’excepcionalitat política del país a través del diàleg sense cap mena de condicions ni renúncies, que ha faltat i que ha estat substituït per procediments judicials.
  1. Per tot això, en el marc de la desobediència civil i l’acció no violenta, animem a la ciutadania a participar de les accions, concentracions, manifestacions i qualsevol altre tipus d’acte de protesta o de mobilització per denunciar la sentència condemnatòria del Tribunal Suprem i per reclamar l’amnistia i la llibertat de les persones represaliades.

+MANIFEST I LLISTA D’ADHERITS